Smolensk 2010

13. dubna 2010 v 0:06 | הלט
Gazeta Wyborcza graficky zpracovala ruskou verzi havárie polského vládního speciálu u letiště Severnyj. Základní problém: malá výška.

1
+
2
+
3
+
4

Také TVN rekonstruuje.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rozhovor s letovým kontrolorem Pavlem Plusninem z letiště Severnyj. "Byl jsem to já, kdo Polákům říkal, aby přistáli na náhradním letišti," říká: Mým číslům v ruštině moc nerozuměli. Plukovník Pietrzak: Kapitán Protasiuk ovládal ruštinu perfektně.


ZAPIS ROZMOWY DZIENNIKARKI PORTALU LIFE NEWS Z PAWŁEM PLUSINEM

Pyt: Jak wyglądała wasza rozmowa?

Kont: Zaproponowano im lądowanie na zapasowym lotnisku, a oni odmówili.

Pyt: Pan im zaproponował?

Kont: Tak.

Pyt: Z jakiej przyczyny?

Kont: Ponieważ widziałem, że pogoda zaczęła się pogarszać.

Pyt: Jaka była odpowiedź?

Kont: Odpowiedź: "Ilość paliwa pozwala mi zrobić jedno podejście, a jeśli nie wyląduję, to polecę na zapasowe lotnisko".

Pyt: Mieliśmy informację, że proponowano mu lądowanie w innych miastach.

Kont: To też mu proponowałem.

Pyt: A dlaczego odmówił?

Kont: To jego trzeba by spytać.

Pyt: Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Kłócili się, a może aktywnie obstawali przy swoim tak, że Pan nie był w stanie ich przekonać?

Kont: Taka była decyzja dowódcy załogi (samolotu).

Pyt: Co dalej? Powiedział, że zrobi jeszcze jedno okrążenie i poleci na zapasowe lotnisko?

Kont: Nie, powiedział, że jeśli nie usiądzie, to pójdzie na zapasowe lotnisko.

Pyt: A jakie były Pana dalsze działania?

Kont: Dalej wszystko tak, jak było mówione. Nie mogę nic więcej powiedzieć.

Pyt: No, ale co było dalej? Oni przerwali łączność?

Kont: Nie, dlaczego? On długo był połączony.

Pyt: Co mówili?

Kont: To czego od nich chciałem. Oni najpierw informowali, a potem przestali dawać jakąkolwiek informację…

Pyt: Przestali słuchać Pana poleceń ?

Kont: Oni powinni podawać KWIT (wysokość), ale nie przekazywali.

Pyt: A co to jest KWIT?

Kotn: To są dane o wysokości przy podchodzeniu do lądowania.

Pyt: Oni nawet nie podawali Panu informacji o wysokości, na której był samolot?

Kont: Nie podawali.

Pyt: A jakie jest niebezpieczeństwo tego, że oni nie podawali KWITU?

Kont: Z załogą prowadzi się kontakt radiowy i przez radio powinni podawać KWIT.

Pyt: No, a dlaczego nie podali tego KWITU?

Kont: A skąd mam wiedzieć? Dlatego, że słabo znają język rosyjski.

Pyt: A co? Wśród załogi nie było znających rosyjski?

Kont: Byli, ale dla nich liczby (po rosyjsku -przyp. tłum.) to jednak trudność.

Pyt: Czyli nie miał Pan żadnej informacji o wysokości?

Kont: Nie, nie miałem.

Pyt: Czyli wychodzi na to, że on jeszcze raz zrobił koło, podszedł do lądowania, nie usiadł, a następnie skierował się na zapasowe lotnisko? Czy było inaczej?

Kont: Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście i tyle. Potem zaczął podejście do lądowania.

Pyt: Zaczął podejście do lądowania, którego mu Pan zabraniał?

Kont: Nie mogłem mu zabronić. Ja mu rekomendowałem, że nie należy go wykonywać."


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B.K.

Polský MO Bogdan Klich: Standardně jsou do Tu-154 dávány dva letové registry, my jsme do vládního speciálu přidali i třetí. Máme ho.


















----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

M.T.

Ruský pilot Magomed Talbojev: V Rusku má poslední slovo pozemní kontrola, na Západě pilot ve vzduchu. Tupolevy měly asi šedesát havárií, technické problémy byly příčinou šesti až osmi z nich.



הלט
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Felix Felix | 13. dubna 2010 v 13:58 | Reagovat

Už se mi to jeví hrubě nelivě. Ten kapitán Jelcinova letadla musel být bolševická svině:
http://www.ctk.cz/sluzby/slovni_zpravodajstvi/vseobecne/index_view.php?id=462456
Taky že to otiskují svině z ČTK ...

2 vpravo vpravo | Web | 13. dubna 2010 v 16:37 | Reagovat

Felixi, prosím, vulgarity si nechte do hospody od osmého piva dál. Víte, co je inflace?

Historku o tom, jak Kaczyński velel pilotovi, někteří šíří chutě.

הלט

3 vpravo vpravo | Web | 13. dubna 2010 v 18:26 | Reagovat

Valdas Adamkus, který na palubě s panem Kaczyńskim byl, ji vyvrací. Jsem zvědav, zda se to dostane do zpravodajských servisů.

- http://www.delfi.ua/news/daily/foreign/adamkus-kachinskij-ne-ukazyval-pilotam.d?id=904002

הלט

4 Felix Felix | 13. dubna 2010 v 19:02 | Reagovat

[2]: Potíž je v tom, že do hospody vůbec nechodím, ani doma pivo nepiju - jen jakýsi Birel, nealko. Poraďte mi prosím ekvivalentní označení těch darebáků. Rád se poučím.

5 Felix Felix | 13. dubna 2010 v 19:06 | Reagovat

[3]: Tak to je naprostá bomba. Historka o tom, že Kaczynski si to s pilotem vyřídí, byla ve všech médiích. Kolik času, myslíte, by jim mělo trvat, než uveřejní dementi? Děkuji. Už vidím, jak se kroutí jak sv, pardon, hadi.

6 Felix Felix | 13. dubna 2010 v 19:26 | Reagovat

Už dva přispěvky mně zcensurovali. Měl jsem tam jen dva odkazy.

7 Felix Felix | 13. dubna 2010 v 20:11 | Reagovat

Prosím, kde a kdy se poprvé objevila fáma o Tbilisi? Děkuji.

8 vpravo vpravo | Web | 14. dubna 2010 v 20:52 | Reagovat

To je otázka. Se zodpovězením by bylo dost práce. Vážně to chcete vědět?

הלט

9 iguf iguf | 24. dubna 2010 v 18:42 | Reagovat

i po tydnu po havarii se v novinach nemohli shodnout, jestli letadlo krouzilo 4x, 3X, 2X nebo pristalo primo!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama