Duben 2010

Globální oteplování a prachy

30. dubna 2010 v 20:58 | הלט |  Globální zámraz
Hodnotné dílo z výstavy "Kodaň 2009: Šance pro klima"....

3

Bloomberg má zajímavou zprávu o vytíženosti policistů a finančáků v Německu.

Deutsche Bank a RWE si prý chtěly vylepšit finanční klima.

הלט

Čínské inspirace nad Temží

30. dubna 2010 v 8:24 | הלט
Mao

Mladý předseda britských "konzervativců" vyfasoval vydatnou pomocnici ze zámoří.

Anitu MAO Dunnovou.


Amatérské video od smolenského letiště...

30. dubna 2010 v 8:15 | הלט
...ještě jednou, podrobněji.



Pokud vím, není pravda, že se tím polské orgány nezabývají.

Gazeta Wyborcza o hypotézách prokurátorů.

BBN postrádá laptop svého tragicky zesnulého ředitele Szczygła, ABW sdělila, že ho nemá. V počítači prý nebyly klasifikované informace. Zástupce ředitele BBN Waszczykowski v interview pro RMF FM naznačil, že mít dvacet dní po smolenské tragédii stanovený její čas, je trochu málo, neboť experti podle něj už měli vyloučit určité spekulace, které se objevují, jako například zprávy, že zařízení letadla mohlo být záměrně rušeno. V tom by prý také mohly pomoci informace od spojenců v NATO a ze sousedních zemí. Ministr Sikorski už prý děkoval NSA a CIA za fotografie z dálkového průzkumu, které si Poláci vyžádali hned po katastrofě; prokurátoři obrázky dosud nedostali.

Konec klimatismu v Evropě?

28. dubna 2010 v 1:21 | הלט |  Globální zámraz
ag

Kancléřka Merkelová prý odpískala vidinu závazné dohody o leda dvoustupňovém oteplení, protože Indie Čína by ji nepodepsaly.


Náměstkyně amerického ministerstva energetiky Cathy Zoi by zase prý mohla na klimatistické politice docela slušně vydělat.


Socha Božího Syna v Iráku

27. dubna 2010 v 19:51 | הלט
I

Na severu Iráku postavila dvacítka dobrovolníků za 128 dolarů sochu Božího Syna. (AFP)

Rajský Smrtonoš

26. dubna 2010 v 20:20 | הלט
Troska

Slaná voda plus hornina rovná se rajský plyn.


הלט

Vetřelec

26. dubna 2010 v 20:05 | הלט
2

Tak prý příští Vetřelec bude třírozměrný.

Ale Jones už nebude...
Jones
הלט

Volba venezuelského vojáka: Socialistická vlast? Nebo smrt?

26. dubna 2010 v 19:04 | הלט
Oj

Kubánci prošpikovávají venezuelskou armádu. (AP)

Plukovník Chávez ale říká: Kubánce naše vojsko moc potřebuje, naučí nás třeba opravovat vysílačky v tancích a skládat šrapnely! Plukovník také oznámil, že vojáci dostanou přidáno. (Globovision)

Soudruh se asi bojí, aby se mu armáda nevzbouřila. Mimochodem... Plat. Čerstvý poručík bude prý dostávat 581 dolarů měsíčně. (Cronica)

Venezuela a Írán prý mají zájem o rakety v přepravních kontejnerech... (ST)

Venezuelci přes svůj konzulát financují levičáky v Portoriku. (EU)

הלט

Bratrstvo uranové pracky

26. dubna 2010 v 18:51 | הלט
dvojka
V OSN už zkoušeli "ropu za potraviny", slavně to nedopadlo. Mugabe s Ahmadínežádem teď vyprubují ropu za uranovou rudu. (ST)

Bratrstvo uranové pracky: Mugabe, Ahmadínežád, Chávez, Kim Čong-il, Lukašenko, Nasralláh...

Írán si pořídil první centrifugy v Pákistánu už v šestaosmdesátém. (D)

הלט

8:56

23. dubna 2010 v 23:23 | הלט
8:56

profil

V 8 hodin a 56 minut se rozezněly minulou sobotu nad Polskem zvony a sirény, protože v tuto minutu se o týden dřív zřítilo u Smolenska letadlo.

8:56 by byl tak přesný čas, jaký není znám, pokud jde start letadla. Gazeta Wyborcza píše, že odletělo v 7:23, ale možná v 7:28. Cožpak lze neznat přesný čas odletu letadla z Polska? Asi ano.

Reportér Polsatu Wiktor Bater říkal, že první zprávu o katastrofě dostal v 8:40 a že ke katastrofě došlo v 8:36...


Lidé z ruského Memorialu, kteří byli v tu dobu v katyňském lese, podle Rzeczpospolity dostali informaci, že letadlo má při přistávání problémy, v 8:45. Antoni Macierewicz tu zprávu tamtéž dostal v 8:47.

Sergej Amelin udává čas katastrofy 8:39:40.

Šojgu říká, že z radaru letadlo zmizelo v 8:50 a že v 8:51 už hasiči hasili.

Tu-154
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antoni Macierewicz byl členem té části polské delegace, která do Katyně jela vlakem. O tom, co na místě dělala, jak se její část chtěla dostat do Gnězdova na nádraží a jaké s tím měla problémy, a jak tragédii členové delegace prožívali, hovořil s Radiem Maryja. Nahrávka určitě stojí za vyslechnutí.

Líčení problémů s "kágébáky", kteří skupině do Gnězdova dospět bránili, mi připomíná vzpomínky docenta Boráka na jeho úsilí se tam podívat... "Cesta do Gnězdova"

הלט

Klebeta ako cesto pre bulvárny koláčik

23. dubna 2010 v 5:51 | הלט
+
Obžaloba neprokázala redaktoru Bustinovi úmysl šířit poplašnou zprávu, konstatoval bratislavský soud.

A proč psal nesmysly o škrtiči žen, který řádí v ulicích Bratislavy?
Věřil tvrzením kolegyně. Ta před soudem vypověděla, že jí to řekla jiná novinářka. Ta uvedla, že se to dozvěděla od jedné pacientky. Té to zase pověděla jakási paní. Kontrolním zdrojem novináře byl jeho známý, jenž v hospodě zaslechl, jak si prý o škrtiči povídají policisté.

A to je čirá Pravda

Táta utíkal před bolševiky, synek odzbrojuje Albion

23. dubna 2010 v 3:28 | הלט |  Globální zámraz
3


Nadějný britský politik a bývalý eurokrat z Bruselu Nick Clegg, jenž by zlikvidoval Tridenty a všude postavil větrníky, protože boj s globálním oteplováním je jeho priorita, se obul do Čechů a Poláků v EP.

POPÍRAČI OTEPLOVÁNÍ! Fuj. (DT)

Z rozhovoru s Petrem Nečasem v Reflexu:

"Co říkáte analýzám Evropské komise, jež tvrdí, že projekt zelených v podobě biopaliv škodí životnímu prostředí víc než benzín a nafta?

Vždycky jsem věděl, že nám budoucnost dá za pravdu. Začalo to biopalivy, dalším podobným omylem environmentalistů budou obnovitelné zdroje. V době všeobecného nedostatku elektřiny je také absurdní jejich odpor k jaderné energetice. Jsem si jist, že dříve nebo později se to ukáže také u novodobého náboženství, jakým je globální oteplování."

Panu Cleggovi se také nezamlouvá, že někteří lidé v PiS mají výhrady k homosexualismu a že s PiS spolupracují v EP britští "konzervativci". Pan Cameron proto vysílá pochodovat do Varšavy svého předního homosexuála. (DT)


W czarnych skrzynkach Katynia zniknęły dwa pokolenia

22. dubna 2010 v 23:26 | הלט

Paní Anna
Zádušní mše za paní Annu Walentynowiczovou.
Gdańsk, 21. dubna 2010

A.W.

"Pani Aniu,
przyszliśmy tu, żeby pokłonić się przed majestatem śmierci,
ale także, aby schylić głowy przed majestatem twojego życia.
Twoje proste życie stało się kwintesencją Solidarności."



Stalin s Hitlerem na věčné časy

21. dubna 2010 v 3:13 | הלט
Julie

Soudruzi Iljuchin, Obuchov a Raškin navrhují, aby se Gosduma usnesla, že nacisticko-bolševický pakt byl spravedlivý, odrážel realitu a odpovídal ruským národním zájmům.


הלט

Lukasz Warzecha z Faktu se ptá

21. dubna 2010 v 2:58 | הלט
Severnyj 12-04-2010

Polský novinář Łukasz Warzecha zformuloval otázky, na které postrádá odpovědi:

1. Z jakiego powodu już kilkadziesiąt minut po katastrofie strona rosyjska zaczęła przedstawiać bardzo daleko idące tezy, dotyczące przebiegu wypadku, które następnie nie znalazły potwierdzenia (m.in. teza o pięciokrotnej próbie podejścia do lądowania)?

2. Czy z punktu widzenia meteorologii wytłumaczalna jest sytuacja, w której mgła pojawia się nie rano, ale później, przy generalnie nie zmienionych warunkach? Mgły zwykle zalegają rano (czyli np. w porze lądowania jaka z dziennikarzami), a następnie ulegają rozproszeniu. Sytuacja odwrotna wydaje się niezwykła.

3. Czy nad lotniskiem zalegała mgła czy też mieliśmy tylko do czynienia z niską podstawą chmur?

4. Jaki był cel czterokrotnego okrążenia lotniska przez polskiego pilota? Tu istnieją bardzo rozbieżne wersje, włącznie z tym, że samolot zrzucał paliwo.

5. Czy wiemy coś o działaniu systemów pomiaru wysokości w tupolewie?

6. Jak wygląda elektroniczna mapa lotniska w Smoleńsku, zawarta w systemie TAWS?

7. Jak wyglądała kwestia dostępu przedstawicieli RP do miejsca katastrofy? Jak szybko Polacy mogli włączyć się w prace nad zabezpieczeniem szczątków maszyny?

8. Jak ścisła była kontrola strony polskiej nad tym, co robiła strona rosyjska na miejscu?

9. Dlaczego polski rząd nie zaproponował powołania międzynarodowej komisji ds. zbadania katastrofy?

10. Jakie jest wyjaśnienie kwestii dwóch "dodatkowych" ciał, znalezionych ma miejscu katastrofy (pisała o tym "Rzeczpospolita")?

11. Czy to prawda, że po wizytach Tuska i Putina została zdemontowana dodatkowa aparatura naprowadzająca? Jeśli tak, to dlaczego i czy mogłaby ona pomóc pilotowi prezydenckiego samolotu w lądowaniu?

12. Dlaczego strona polska nie postawiła żądania, aby wszystkie odnalezione ciała zostały natychmiast przetransportowane do Polski, gdzie równie dobrze można by - przy współudziale rosyjskich śledczych - dokonać ich identyfikacji?

13. W jakim zakresie przedstawiciele Polski mogli mieć kontrolę nad tym, jak przebiegało poszukiwanie ciał oraz nad tym, jaki był los tych już odnalezionych?

14. Dlaczego nie było ani jednej sekcji zwłok?

15. Andrzej Seremet stwierdził, że piloci mieli świadomość, iż samolot się rozbije, jakieś trzy do pięciu sekund przed katastrofą. Najnowsze informacje (dziś znów dementowane) mówią o tym, że "szum" z kabiny pasażerskiej narastał na nagraniu z czarnej skrzynki kilkadziesiąt sekund przed katastrofą, co może świadczyć o tym, że pasażerowie już wówczas mieli świadomość, iż coś przebiega nie tak. Co mogło spowodować taką reakcję kilkadziesiąt sekund przed rozbiciem się maszyny?

16. Jak wytłumaczyć niespójne i rozbieżne wypowiedzi rosyjskiego kontrolera lotów ze Smoleńska na temat przebiegu lądowania?

17. W jakim stopniu od komunikacji z wieżą zależał przebieg lądowania?

18. Jakie są wnioski z analizy wspomnianego wyżej filmu (prokuratura miała go badać, rezultatów nie znamy do dziś).

19. Jak ścisłą kontrolę strona polska sprawowała nad czarnymi skrzynkami? Czy hipotetycznie strona rosyjska mogła dokonywać w nich manipulacji? Dlaczego skrzynki trafiły do Moskwy, a nie do Warszawy?

20. Jaki wpływ na przebieg śledztwa mogło mieć to, że na czele komisji stanął Władimir Putin? Czy to nie paraliżowało np. zgłaszania uwag przez stronę polską i czy nie oznaczało to upolitycznienia komisji? Czy to normalne, że na czele komisji ds. zbadania wypadku lotniczego staje premier państwa?

21. Jak wyglądały procedury kontroli rządowych samolotów po wizytach remontowych w Rosji? Czy strona polska brała pod uwagę możliwość ingerencji w jakiekolwiek układy i instalacje samolotu przez Rosjan? (Te wątpliwości były w przeszłości podnoszone wiele razy, ale po katastrofie jakoś zamilkły.)

22. Czy polscy śledczy przeprowadzili wizję lokalną na miejscu? Czy mieli możliwość przesłuchania okolicznej ludności np. w celu zorientowania się, czy w pobliżu lotniska w czasie lądowania tupolewa działo się cokolwiek podejrzanego (parkował jakiś budzący podejrzenia pojazd, widać było jakąś niezwykłą aktywność itp.)?

23. Czy została podjęta próba dotarcia do autora wspomnianego filmiku, umieszczonego w Internecie?

Smolensk 10. dubna. Videoobdukce.

20. dubna 2010 v 21:22 | הלט
Kdosi u letiště Severnyj natočil krátce po pádu polského letadla toto video. Prokurátoři ho budou muset rozpitvat milimetr po milimetru.

Zachytilo pilota? Výkřik "Nezabíjejte!"? Pád člověka střeleného do břicha?

Milimetr po milimetru.

Jadwiga Chmielowska, paní z někdejší Solidarity Bojující, na své forum dnes zapsala k tomuto videu zprávu, která přišla z východu:

"Autorem tego filmu był Andriej Mendierej, któremu nieznani sprawcy zadali kilka ciosow nozem. Zamordowano go w okolicach Kijowa 15 kwietnia 2010. Został przywieziony w tragicznym stanie do szpitala w Kijowie gdzie odłączono aparaturę!

(wiadomosc nie jest w pelni potwierdzona, ale boje sie, ze juz nie zdolamy jej lepiej potwierdzic.)

Marek"

Pokud se teď najde někde na betonu pod dvacetimetrovým věžákem mrtvé tělo Pavla Plusina, myslím, že už nebude třeba rozebírat spiklenecké teorie.

sv. Vladimíre Iljiči, oroduj za ně

20. dubna 2010 v 2:05 | הלט
arcibiskupství

Zní to skoro františkánsky, ale slyším za tím sykot hada.

Jó, Vladimír Iljič, jó, soudruh Ehrlich, jó, soudruh Halík. Jó, jó. Den Země. Kam se hrabe Aquinas, teď jsou onačejší autority.

הלט

Neděle 18. dubna 2010

19. dubna 2010 v 15:27 | הלט
POLSKO:
D.M.
USA:
BHO


הלט

Tu-154/101 a "Severnyj"

18. dubna 2010 v 23:35 | הלט
Tu
Polská vládní "101" dva dny před smolenskou havárií byla v Praze.

Fotodokumentace z místa havárie kupodivu ukazují jen fragmenty letadla. Přesněji: Ukazovaly.

Severnyj

Například utrženou část křídla s podvozkem.

Až nyní jsem našel dva obrázky, které říkají, že významná část letadla se nerozbila a že ani nenese viditelné stopy po požáru na palubě: 1/

Severnyj


Severnyj

Vyšetřovatelé posbírali všechny kusy vraku a na letišti je poskládali... psala iDnes. A ukazovala:

idnes

Kde ale jsou ty části, které zachytily obrázky nahoře?

A ještě z 10. dubna: porada premiéra Putina s funkcionáři.

Putin a Šojgu

Ministr Šojgu: Vážený Vladimire Vladimiroviči, dnes v 10:50 na letišti Smolensk "Severní" při přistávacím manévru zmizel z radarů letoun Tu-154... Při pádu letadla došlo k požáru, k likvidaci požáru přijela v 10:51 družstva hasičů, dohromady 40 lidí, a jedenáct technických jednotek.

Ze sobotní Rzeczpospolity:
Rz

Tedy: podle Rusů v 50. minutě mizí letadlo z radaru, v 51. minutě už jsou na místě hasiči; podle Poláků lidé na palubě zemřeli v 56. minutě při dopadu na zem.

הלט

______________________________________________________________


UPDATE 21-04-2010: Obrázky neroztrhané části letadla jsou z února 2009 a ukazují Boeing 737-800 na poli před letištěm Schiphol. Díky, KLSN.

Schiphol 2009

Malá výška po 2 937 nalétaných hodinách

16. dubna 2010 v 22:50 | הלט
výška
dráha
dráha

Bříza na obrázku číslo šest rozhodla o konci letu polského Tu-154. Co říkal výškoměr? Proč mlčel TAWS? Co říkala věž?

Kapitán Protasiuk měl s Tupolevem nalétány skoro tři tisíce hodin.

הלט